نرم افزار Cisco Unified Call Manager

نرم افزار CUCM، هسته اصلی Collaboration می باشد. در حال حاضر نسخه 12.5 به عنوان آخرین ورژن از سوی سیسکو ارائه شده است. این محصول می تواند علاوه بر خدمات Voice سرویسهای متنوعی مانند: Video، Messaging، Mobility، Web Conference و Chat را فراهم نماید. از لحاظ مقیاس پذیری این سیستم توانایی کنترل 40000 کاربر و قابلیت ارتقاء به 80000 کاربر را داراست. این خانواده به مدت 5 سال در Gartner به عنوان برترین محصول شناخته شده است.

قابلیت های اصلی :

پشتیبانی کامل از تماس های صوتی و ویدیوئی: CUCM همانند CME می تواند به عنوان یک Call Control Agent برای دفاتر با اندازه متوسط ، بزرگ و حتی جهانی عمل می کند.
Appliance-based operation: نسخه های مدرن CUCM به عنوان یک Appliance نصب و اجرا می شوند. مزیت Appliance بودن در آن است که دسترسی به سیستم عامل کاملا محدود بوده و این امر موجب افزایش امنیت می شود.
VMware Installation: سرور CUCM با هدف پیاده سازی بر روی ماشین های مجازی همچون VMware ESXi و بعنوان سیستم عامل Host بر روی سخت افزار ، طراحی شده است.

Redundant Server Cluster: سرور CUCM از Redundant Server های نصب شده پشتیبانی می کند. قابلیت Clustering اطلاعات پایگاه داده اصلی (شامل اطلاعاتی نظیر شماره های داخلی و Route Plan ها) و اطلاعات Real-time را Replicate می کند. یک Cluster CUCM می تواند تا 40,000 دستگاه IP Phone که به صورت Secure یا Non-Secure با پروتکل SCCP یا SIP باشند را پشتیبانی کند.
سیسکو برای حالت های خاص، قابلیت “Megacluster” با پشتیبانی از 80,000 دستگاه IP Phone درون یک Cluster را نیز در نظر گرفته است.
Intercluster and Voice Gateway Control and Communication: با اینکه یک CUCM Cluster استاندارد می تواند از حداکثر 40,000 دستگاه IP Phone پشتیبانی کند، شما می توانید Cluster های مختلف را از طریق Intercluster Trunk به یک دیگر متصل کنید. علاوه بر استفاده از Intercluster Trunk links برای اتصال Cluster خود به سایر Cluster ها، شما می توانید CUCM خود را به Voice Gateway های دیگر (همچون روتر های سیسکو) که به دیگر شبکه های صوتی (همچون PSTN یا سیستم های PBX) وصل شده اند، متصل کنید.
قابلیت DRS یا به عبارتی Disaster Recovery System: این امکان که بصورت پیش فرض درون CUCM قرار دارد، به شما اجازه می دهد تا از پایگاه داده سیستم CUCM بر روی یک Secure FTP (SFTP)، Backup بگیرید.


Directory Service Support or Integration: شبکه های VoIP می توانند از Network User Accounts بمنظور کارهای مختلف (همچون کنترل تلفن ها، Attendant Console Control و غیره) استفاده کنند. CUCM برای مدیریت User Accounts میتواند هم از پایگاه داده ی خود یا از LDAP استفاده کند.

منبع : شبکه بانان پاژ

همچنین بخوانید...

11 بهمن 1397 وبلاگ لایسنس سیسکو ویپ لایسنس سیسکو CUCM لایسنس ویپ لایسنس CUCM Cisco CUCM CUCM 12 5 CUCM 12 CUCM 11 CUCM

دیدگاه خود را بنویسید

  • {{value}}
این دیدگاه به عنوان پاسخ شما به دیدگاهی دیگر ارسال خواهد شد. برای صرف نظر از ارسال این پاسخ، بر روی گزینه‌ی انصراف کلیک کنید.
دیدگاه خود را بنویسید.
کمی صبر کنید...